ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΙΔΩΛΟ - ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ





Τεύχος 1ο
Υπέρυθρη  φωτογραφία
Σε μια περίοδο κρίσης του εντύπου
όπως συνηθίζεται να λέγεται
όπου η προσοχή είναι στραμμένη σε
μια οθόνη
ραδιενεργή λυχνία
τηλεόρασης ή υπολογιστή
αναρωτιέται κανείς αν μια νέα αρχή
άλλη μία αρχή
ένα ακόμη περιοδικό
αποτελεί την έκφραση
ενός στείρου ρομαντισμού
ή μιας αφελούς ελπίδας για κερδοφόρα 
επιχείρηση
ή μιας άσκοπης αυτοπροβολής
κανόνας της νεοελληνικής
πραγματικότητας.
Τι νόημα θα μπορούσε να έχει
ένα ακόμη περιοδικό
το Φωτογραφικό Είδωλο
σ' ένα κοινό βομβαρδισμένο από την 
υπερπληροφόρηση
σ' ένα κοινό που βρίσκει την σωτηρία
στην αδιαφορία;

Τρία χρόνια έκδοσης του προκάτοχου 
του Φωτογραφικού Ειδώλου
το  περιοδικό Γυάλινο μάτι
απέδειξαν ότι:
υπάρχουν ακόμη αυτοί που διαβάζουν
ξεφύλλισμα πάνω από 2 "/σελίδα
που ψάχνουν να βρουν αυτό που 
επιθυμούν
χωρίς να αρκούνται σ' αυτό που 
πλασάρεται
που επικοινωνούν
σε μια ακοινώνητη κοινωνία
που εξακολουθούν να αναζητούν τη
στατική εικόνα
τη Φωτογραφία
που δικαιολογούν την ανάγκη μιας 
άλλης παρουσίας
μίας ακόμη φωνής σε μια παράφωνη
χορωδία.

Το Φωτογραφικό Είδωλο
παράγωγο μιας σχέσης περιοδικού 
και αναγνωστικού κοινού
σε μια άμεση επαφή
κατά τα τρία χρόνια έκδοσης
"Γυάλινο μάτι"
ένα ειδικό περιοδικό
μια γέφυρα του χάσματος μεταξύ 
περιοδικού και βιβλίου
ένα διαχρονικό εγχειρίδιο.
Κάθε τεύχος και ένα θέμα 
όλο το τεύχος ένα θέμα
με μόνη εξαίρεση την "ένθετη 
επικαιρότητα".

Περιεχόμενα

 

Η μαγιά του: το άρθρο του Τάσου Καραολάνη
" Υπέρυθρη ακτινοβολία και υπέρυθρη φωτογραφία", σελ. 24.
Μια συλλογή χρήσιμων πληροφοριών από την Κατερίνα Πετρίδου "Βλέποντας κόκκινα και κίτρινα", σελ. 28. Η "Αισθητική προσέγγιση", σελ. 22 έγινε από
την Ιφιγένεια Βαμβακίδου και τον Χάρη Βακαλόπουλο. Ο Αντώνης Παπαντωνίου ερευνώντας την προσωπική του συλλογή μας ξαφνιάζει μ' ένα άρθρο του 1933 για την υπέρυθρη Περιοδικό "Καινούργια Τέχνη", σελ. 7 άρθρο για την υπέρυθρη και τη ...ρατσιστική της χρήοη.
Τα υπέρυθρα φιλμ, σελ. 33
γι' αυτούς που αναζητούν και άλλες λύσεις.
Και η ίδια η φωτογραφία - η παρουσίαση των φωτογράφων:
Ο Παναγιώτης Φωτιάδης, σελ. 8
και στο εξώφυλλο
με μια πιο πραγματική πραγματικότητα
ο Στέλιος Γιανσακίδης, σελ. 12
με την εμμονή του να αξιοποιεί στο έπακρο τα υπέρυθρα χαρακτηριστικά η Μαρία Γιαννόπουλου, σελ. 16
που χρησιμοποιεί το υπέρυθρο σαν άλλο ένα μέσο σκηνοθεσίας ο Στράτος Καλαφάτης, σελ. 34
με υπέρυθρο που εντείνει την εκτύπωση του θέματος του
η Κατερίνα Πετρίδου, σελ. 38
με τα ατμοσφαιρικά τοπία της
και τέλος ο Άγγελος Καρδαμήλας σελ. 42
με μια άλλη προσέγγιση στο υπέρυθρο
μια άρνηση των χαρακτηριστικών ιδιοτήτων του.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΤΟ ΕΙΔΩΛΟ


On line παραγγελία του βιβλίου


ΑΡΧΙΚΗ | ΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ | ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ | LINKS | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 

© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΙΔΩΛΟ