ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΙΔΩΛΟ - ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ


Έντυπη έκδοση- Σεπτέμβριος 2010


Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Τάσος Σχίζας


Η τελευταία τυπογραφική  έκδοση (Σεπτέμβριος 2010) διατίθεται στην αγορά με κόστος 12 €

Προσοχή: Η έντυπη έκδοση δεν ταυτίζεται με την ηλεκτρονική. Η διαφορές τους αναφέρονται στο τέλος της στήλης.

On line παραγγελία του βιβλίου


Πρόλογος

Αγαπητή αναγνώστρια, αγαπητέ αναγνώστη, 
το βιβλίο αυτό έχει σκοπό να καλύψει 
όλες τις απαραίτητες γνώσεις για την αναλογική 
και την ψηφιακή φωτογραφία, που θα χρειαστεί 
ένας ερασιτέχνης ή σπουδαστής ή επαγγελματίας φωτογράφος.
Η ύλη του έχει βασιστεί σε προσωπικές σημειώσεις, 
που είχαν πραγματοποιηθεί σταδιακά, 
κατά την διάρκεια μιας σειράς μαθημάτων φωτογραφίας, που έγιναν από το 1991 ως σήμερα.

Μετά από τις απαραίτητες διορθώσεις και αναθεωρήσεις προέκυψε η έκδοση αυτή. 
Το σύνολο των περιεχομένων αφορά προσωπική συγγραφή, από γνώσεις που αποκτήθηκαν 
από μελέτη βιβλίων ή άρθρων σε περιοδικά, 
από ανταλλαγή απόψεων με φωτογράφους 
και κυρίως από τις εφαρμογές 
και τον πειραματισμό πολλών χρόνων. 

Η έκδοση πραγματοποιήθηκε σε τυπογραφική 
και σε ηλεκτρονική μορφή. 

Η ηλεκτρονική έκδοση προσφέρεται δωρεάν, 
για να είναι προσιτή σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Ανανεώνεται κάθε χρόνο με διορθώσεις, αλλαγές και προσθήκες, λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια, τις παρατηρήσεις και τις απόψεις των αναγνωστών. 
Το κόστος της αναλαμβάνουν οι χορηγοί, 
που παρουσιάζονται στις σελίδες της ψηφιακής έκδοσης, συμβάλλοντας ουσιαστικά στο έργο αυτό.

Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί 
έξι ηλεκτρονικές εκδόσεις και δύο τυπογραφικές.

Τάσος Σχίζας


6η ψηφιακή έκδοση - Ιανουάριος 2014

Η 6η ηλεκτρονική έκδοση αποτελεί άλλη μια πολύ σημαντική ανανέωση του βιβλίου. Αναδιαμορφώθηκε η δομή, αφαιρέθηκαν οι διαφημίστηκες μπάρες και στην θέση τους μπήκε τρέχον κείμενο, έτσι ενώ οι σελίδες μειώθηκαν, η ύλη αυξήθηκε.
Νέες φωτογραφίες - παραδείγματα, αρκετές μικρές ανανεώσεις, διορθώσεις και σημαντικές προσθήκες, που αυξάνουν και διευρύνουν την ύλη. Παρακάτω επισημαίνονται οι νέες σελίδες που συμπεριλήφθηκαν στην ύλη, καθώς και οι σελίδες που αναδιαμορφώθηκαν και συμπληρώθηκαν: 

ΔΟΜΗ ΦΙΛΜ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ (νέα ύλη) σελ. 28 
ΔΟΜΗ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ (νέα ύλη) σελ. 28
ΔΟΜΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ (νέα ύλη) σελ. 29
ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ / ΦΙΛΜ & ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΦΑΚΟΥ (νέα ύλη) σελ. 30
MEGAPIXELS & MARKETING (νέα ύλη) σελ. 30
ΣΧΕΣΗ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗΣ – ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ (νέα ύλη) σελ. 32
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΜΗΧΑΝΗΣ (νέα ύλη) σελ. 32
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΑΚΟΥ (νέα ύλη) σελ. 32
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΙΛΜ (νέα ύλη) σελ. 33
Η ΦΩΤΟΜΕΤΡΗΣΗ (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 42, 43
ΤΡΟΠΟΙ ΦΩΤΟΜΕΤΡΗΣΗΣ (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 44
ΤΟ ΠΑΓΩΜΑ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 47
ΛΗΨΗ ΜΕ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ – ΓΡΗΓΟΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΚΘΕΣΗΣ (νέα ύλη) σελ. 61
FILL IN (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 81
ΦΙΛΤΡΑ (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 96
ΤΟΠΙΚΗ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ CROPPING (προσθήκες) σελ. 183
Content-Aware Move Tool (προσθήκες) σελ. 187
Match Color (προσθήκες) σελ. 189
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΟΡΙΖΟΝΤΑ (προσθήκες) σελ. 206 
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 207 - 208
ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ (νέα ύλη) σελ. 209
ΜΕΙΩΣΗ ΒΑΘΟΥΣ ΠΕΔΙΟΥ (αναδιαμόρφωση) σελ. 210 – 211
ΑΥΞΗΣΗ ΒΑΘΟΥΣ ΠΕΔΙΟΥ (αναδιαμόρφωση) σελ. 212 – 213
ΜΟΝΤΑΖ – ΣΥΝΘΕΣΗ ΔΥΟ ΕΙΚΟΝΩΝ (αναδιαμόρφωση) σελ. 214 – 215
ΜΟΝΤΑΖ – ΣΤΗΝ ΜΑΓΕΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΜΙΞΕΩΝ ΤΩΝ LAYERS (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 216 – 217
ΜΟΝΤΑΖ "ΑΠΑΤΗ" - ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΔΡΟΜΟΥ (αναδιαμόρφωση) σελ. 220 – 221
ΚΑΤΟΠΤΡΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ (νέα ύλη) σελ. 222 – 223
ΜΙΑ ΙΔΙΟΤΥΠΗ ΣΥΝΘΕΣΗ (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 224 – 225
ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΦΑΚΟΥ (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 226 – 227
HDR: HIGH DYNAMIC RANGE (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 228 – 229
ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 230 
ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΗ ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΣΥΝΘΕΣΗ (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 231
ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ (νέα ύλη) σελ. 231 - 232
LITTLE PLANET (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 232 – 233
ΕΓΧΡΩΜΟ ΥΠΕΡΥΘΡΟ (προσθήκες) σελ. 235 
ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΛΗΨΗΣ ΜΕ ΑΡΓΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ (προσθήκες) σελ. 246, 247
ΤΑ «ΦΩΤΑ» ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ (προσθήκες) σελ. 248
ΔΙΟΡΘΩΣΗ Ή ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΘΟΡΥΒΟΥ (νέα ύλη) σελ. 249
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (αναδιαμόρφωση + προσθήκες) σελ. 250, 251


5η ψηφιακή έκδοση - Ιανουάριος 2013

Η 5η ηλεκτρονική έκδοση  αποτελεί άλλη μια γενική ανανέωση του βιβλίου.

Νέες φωτογραφίες - παραδείγματα, αρκετές μικρές ανανεώσεις, διορθώσεις και σημαντικές προσθήκες, που αυξάνουν την ύλη του κατά 52 σελίδες.

Παρακάτω επισημαίνονται οι νέες σελίδες που συμπεριλήφθηκαν στην ύλη:  

ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΓΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΦΟΡΜΑ, σελ. 22 -23

ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΓΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΤΙΑΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, σελ. 26 - 27

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ, σελ. 42

ΛΟΓΟΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ, σελ. 42 - 43

Χρωματική θερμοκρασία, σελ. 96 – 98

ΦΥΣΙΚΟ ΦΩΣ, σελ. 99 – 100

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΚΕΡΑΥΝΟΥΣ, σελ. 156 -157

Η καταγραφή του υπέρυθρου με ψηφιακή μηχανή, σελ. 174 -179

ΜΟΝΟΧΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, σελ. 270 - 271

ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΜΕ CROP TOOL, σελ. 278 -279

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΣΥΝΘΕΣΗ, σελ. 302

LITTLE PLANET, σελ. 302

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΟΜΙΧΛΗΣ, σελ. 306

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ CROSS PROCESS, σελ. 308

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ POLAROID TRANSFER, σελ. 310

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ 
ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ADJUSTMENT LAYER, σελ. 312

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ RAW ΑΡΧΕΙΩΝ ΜΕ ΤΟ CAMERA RAW ΤΟΥ PHOTOSHOP, σελ. 334

ΑΡΧΕΙΑ RAW, σελ. 334

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΑΡΧΕΙΩΝ RAW, σελ. 334

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΑΡΧΕΙΩΝ RAW, σελ. 335

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ RAW ΑΡΧΕΙΩΝ, σελ. 336

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ, σελ. 336

ΚΑΡΤΕΛΑ BASIC - ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ, σελ. 337
White Balance, σελ. 337
Auto – Default, σελ. 338
Exposure, σελ. 338
Recovery, σελ. 339
Fill Light, σελ. 339
Blacks, σελ. 339
Brightness, σελ. 339
Contrast, σελ. 339
Clarity, σελ. 339
Vibrance, σελ. 340
Saturation, σελ. 340

ΚΑΡΤΕΛΑ TONE CURVE, σελ. 340

ΚΑΡΤΕΛΑ DETAIL, σελ. 341

ΚΑΡΤΕΛΑ HSL / GRAYSCALE, σελ. 341

ΚΑΡΤΕΛΑ SPLIT TONING, σελ. 342

ΚΑΡΤΕΛΑ LENS CORRECTION, σελ. 342

ΚΑΡΤΕΛΑ EFFECTS, σελ. 343


4η ηλεκτρονική έκδοση- Ιούνιος 2011

Η 4η ηλεκτρονική έκδοση  αποτελεί μια γενική ανανέωση του βιβλίου.

Νέες φωτογραφίες - παραδείγματα, αρκετές μικρές ανανεώσεις, διορθώσεις και σημαντικές προσθήκες, που αυξάνουν την ύλη του κατά 46 σελίδες.

Παρακάτω επισημαίνονται οι νέες σελίδες που συμπεριλήφθηκαν στην ύλη:

Ο κανόνας sunny 16, σελ. 57

Lomography, σελ. 142

Πανοραμική φωτογραφία, σελ. 146

3D - στερεοσκοπική φωτογραφία, σελ. 150

Μεταφορά και αποθήκευση αρχείων, σελ. 216

Ταξινόμηση αρχείων, σελ. 216

Προβολή - παρουσίαση - παρατήρηση, σελ. 218

Faststone, απεικόνιση αρχείων - χρήση προγράμματος, σελ. 218

Τα «φώτα» της ψηφιακής επεξεργασίας, σελ. 278

Lighting effects, σελ. 279

Μαζική επεξεργασία - image processor, σελ. 284

παρουσιάσεις φωτογραφιών με το faststone, σελ. 288

Slide show / παρουσίαση φωτογραφιών, σελ. 289

Multi - page file / αρχείο πολλαπλών σελίδων, σελ. 290

Image strip / φωτογραφική λωρίδα, σελ. 290

Contact sheet / ψηφιακό contact, σελ. 291


3η ηλεκτρονική έκδοση- Ιούνιος 2010

&

2η έντυπη έκδοση- Σεπτέμβριος 2010

Η 3η ηλεκτρονική έκδοση & η 2η έντυπη έκδοση έρχεται να προσφέρει και να καθιερώσει την ανανέωση του βιβλίου με νέες σημαντικές προσθήκες, διορθώσεις και αλλαγές.

Παρακάτω επισημαίνονται οι νέες σελίδες που συμπεριλήφθηκαν στην ύλη:

Σελ.   54-55:   Εμβάθυνση στο πάγωμα της κίνησης

Σελ.   70-73:   Τεχνητός φωτισμός - οικιακός φωτισμός

Σελ.   86-93:   Επαγγελματικός φωτισμός

Σελ. 122-125: Υπέρυθρη φωτογραφία

Σελ. 126-129: Αστροφωτογραφία

Σελ. 208-209: Ψηφιακή προσομοίωση υπερύθρου

Σελ. 216-217: Αύξηση βάθους πεδίου

Σελ. 228-229: Μια ιδιότυπη σύνθεση

Σελ. 238-238: Προσθήκη γραφιστικών στοιχείων - εισαγωγή γραμμάτων

Σελ. 239-239: Προσθήκη του ονόματος και copyright


2η ηλεκτρονική έκδοση - Ιούνιος 2009

Μετά από την διάρκεια ενός χρόνου και λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια,

τις παρατηρήσεις και τις απόψεις των αναγνωστών, προέκυψε η 2η έκδοση, διορθωμένη, ανανεωμένη και με 46 νέες σελίδες.

Η 2η έκδοση αφορά μόνο την ηλεκτρονική μορφή του βιβλίου.

Η τυπογραφική έκδοση δεν ανανεώθηκε.

Παρακάτω επισημαίνονται οι νέες σελίδες που συμπεριλήφθηκαν στην ύλη:

Σελ.   30- 43:  Χρήση φωτογραφικής μηχανής

Σελ. 104-109: Μακροφωτογραφία

Σελ. 110-121: Φωτογραφικές τεχνικές

Σελ. 210-211: Ψηφιακός επιχρωματισμός ασπρόμαυρης φωτογραφίας

Σελ. 220-227: Ψηφιακό μοντάζ

Σελ. 234-237: Ψηφιακή προσομοίωση αργής ταχύτητας και τεχνικών κίνησης


©

Τάσος Σχίζας

Για ιδιώτες επιτρέπεται και ενθαρρύνεται θερμά κάθε αναπαραγωγή του συνόλου ή μέρους μόνο της ηλεκτρονικής έκδοσης, με την προϋπόθεση να διατηρούνται ολόκληρες οι σελίδες, έτσι ώστε να είναι εμφανής η πηγή, ο συγγραφέας και ο χορηγός.

Για ιστότοπους, εκδοτικούς οίκους, μέσα μαζικής ενημέρωσης και κάθε άλλη κερδοσκοπική ή μη επιχείρηση, η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους της έκδοσης απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη έγκριση του εκδότη.

 

 
---

6η ψηφιακή έκδοση - Ιανουάριος 2014


Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Τάσος Σχίζας

Το βιβλίο έχει δύο μορφές: 

ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ

Η ηλεκτρονική έκδοση προσφέρεται δωρεάν για να είναι προσιτή σε κάθε ενδιαφερόμενο.

 


Κατεβάστε την ηλεκτρονική έκδοση του βιβλίου!


Download pdf


Download rar


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΠΡΟΛΟΓΟΣ, σελ. 5 

ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΕΙΣ, σελ. 6
Φωτογραφία, σελ. 6
Φωτοευαίσθητα υλικά, σελ. 6
Φωτογράμματα, σελ. 6
Φωτογραφία και είδωλο, σελ. 7
Pinhole Camera, Camera Obscura, σελ. 7
Αργυροτυπία, σελ. 8
Έγχρωμη αναλογική φωτογραφία, σελ. 8
Ψηφιακή φωτογραφία, σελ. 8
Επαναπροσδιορισμός της φωτογραφίας, σελ. 8
Η φωτογραφία δεν είναι τέχνη, σελ. 9
Τι είναι τέχνη, σελ. 9
Η φωτογραφία είναι τέχνη, σελ. 9

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ, σελ. 10
Σκοτεινός θάλαμος - Φακός, σελ. 10
Διάφραγμα - Φωτοφράκτης - Ταχύτητα, σελ. 10
Σκόπευτρο - Σκόπευση δια μέσω του φακού και εξωτερική σκόπευση, σελ. 11
Τα ράσα κάνουν τον παπά και η φωτογραφική μηχανή τον φωτογράφο, σελ. 11

ΜΙΚΡΟ ΦΟΡΜΑ, σελ. 11
Compact - Τηλεμετρικές - SLR - CSC - SLT, σελ. 15, 16

ΜΕΣΑΙΟ ΦΟΡΜΑ, σελ. 13
TLR - Τηλεμετρικές - SLR, σελ. 13, 13

ΜΕΓΑΛΟ ΦΟΡΜΑ, σελ. 13 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΦΑΚΟΣ, σελ. 14
Συγκλίνοντες - Αποκλίνοντες, σελ. 14
Απλοί - Σύνθετοι, σελ. 14
Εστιακή απόσταση - Εστία, σελ. 14
Η μεγέθυνση - Γωνία κάλυψης, σελ. 15
Διάμετρος - Φωτεινότητα - Φορμά, σελ. 15
Κανονικός – Ευρυγώνιος - Τηλεφακός, σελ. 15
Zoom - Fisheye - Macro, σελ. 16 -17
Shift - Teleconverter - Κατοπτρικός φακός, σελ. 17

ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΓΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΤΙΑΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, σελ. 18

ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΓΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΦΟΡΜΑ, σελ. 19 

Ο ΦΑΚΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ, σελ. 20
Προοπτική, σελ. 20
Έλεγχος της προοπτικής - μεταβολή της, σελ. 20
Πως επιδρά ο φακός στην προοπτική, σελ. 20

ΦΩΤΟΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΥΛΙΚΑ: 
ΦΙΛΜ & ΑΙΣΘΗΤΗΡΑΣ, σελ. 22
Μικρό - Μεσαίο - Μεγάλο φορμά, σελ. 22, 23
Ποιότητα και φορμά, σελ. 23
Το φορμά στους αισθητήρες των ψηφιακών 
μηχανών, σελ. 24
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ, σελ. 25 
Αρνητικά – Θετικά (slides), σελ. 25
Έγχρωμα (daylight, tungsten, υπέρυθρα), σελ. 25
Ασπρόμαυρα (παγχρωματικά, ορθοχρωματικά, υπέρυθρα, χρωμογενή), σελ. 25

ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ, σελ. 25
Αργά, μεσαία, γρήγορα

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ, σελ. 26

ΛΟΓΟΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ, σελ. 26

PUSHING – PULLING, σελ. 26, 27
Μεταβολή χαρακτηριστικών, σελ. 27
Συμπεράσματα, σελ. 27

ΔΟΜΗ ΦΙΛΜ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ, σελ. 28
ΔΟΜΗ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ, σελ. 28
ΔΟΜΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ, σελ. 29

ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ / ΦΙΛΜ & ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΦΑΚΟΥ, σελ. 30
MEGAPIXELS & MARKETING, σελ. 30
ΣΧΕΣΗ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗΣ ΚΑΙ 
ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ, σελ. 32
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΜΗΧΑΝΗΣ, σελ. 32
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΑΚΟΥ, σελ. 32
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΙΛΜ, σελ. 33
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, σελ. 33

ΧΡΗΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ, σελ. 34

ΚΡΑΤΗΜΑ / ΣΤΗΡΙΞΗ, σελ. 34

ΓΕΝΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ, σελ. 34
Εστίαση, σελ. 34
Φωτομέτρηση, σελ. 35
Έκθεση, σελ. 35
Ευαισθησία, σελ. 36
Αυτοφωτογράφηση, σελ. 37
Αντιστάθμιση έκθεσης (+/- Εν), σελ. 37
Bracketing, σελ. 37

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ, σελ. 38
Ανάλυση, σελ. 38
Επιλογή είδους αρχείου, σελ. 38
Συμπίεση jpeg αρχείου, σελ.38
Χρωματικός χώρος (Color Space), σελ. 38
Εξισορρόπηση λευκού (White Balance), σελ. 39
Άλλες ρυθμίσεις, σελ. 40
Μείωση θορύβου (noise reduction), σελ. 40
Διαγραφή εικόνων - διαμόρφωση (erase - format), σελ. 41
Αυτόματη περιστροφή (auto rotate), σελ. 41
Απομάκρυνση σκόνης (dust removal), σελ. 41
Η ΦΩΤΟΜΕΤΡΗΣΗ, σελ. 42
Φωτόμετρα, σελ. 42

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ, σελ. 42
Ευαισθησία - Φωτιστικές συνθήκες - Βαθμός αντανάκλασης σελ. 43
Η ΕΚΘΕΣΗ, σελ. 44
Stop, , σελ. 44

ΤΡΟΠΟΙ ΦΩΤΟΜΕΤΡΗΣΗΣ, σελ. 44
Ανακλώμενη - Προσπίπτουσα φωτομέρτηση, σελ. 44

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ SUNNY 16, σελ. 45 

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 
ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥ ΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΟΣ, σελ. 46
Οριακή ταχύτητα για σταθερές λήψεις , σελ. 46
Το πάγωμα της κίνησης, σελ. 47
Βάθος πεδίου, σελ. 48
Συνδυάζοντας τους τρεις παράγοντες, σελ. 49

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΠΕΔΙΟΥ, σελ. 50
Παράγοντες που επιδρούν στο βάθος πεδίου, σελ. 50
Το διάφραγμα, σελ. 50
Η απόσταση φακού – θέματος, σελ. 50
Η εστιακή απόσταση του φακού, σελ. 50
Ο έλεγχος του βάθους πεδίου, σελ. 51
Προθέα βάθους πεδίου, σελ. 51
Ένδειξη του βάθους πεδίου στον φακό, σελ. 51
Ηλεκτρονικός έλεγχος του βάθους πεδίου, σελ. 51
Πατέντα προθέας βάθους πεδίου, σελ.51
Υπερεστιακή απόσταση, σελ.51

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΟ ΠΑΓΩΜΑ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ, σελ. 52
Η αποκάλυψη του αόρατου με πάγωμα της κίνησης, σελ. 52
Η αποκάλυψη του αόρατου με μεγάλο χρόνο έκθεσης, σελ. 52

Η ΣΩΣΤΗ ΦΩΤΟΜΕΤΡΗΣΗ, σελ. 54
Η σωστή φωτομέτρηση για slides 
ή ψηφιακή μηχανή, σελ. 54
H γκρίζα κάρτα της Kodak, σελ. 55
Η σωστή φωτομέτρηση με αρνητικό φιλμ, σελ. 57

ΦΩΤΟΜΕΤΡΗΣΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΦΩΤΙΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, σελ. 58
Τεστ ευαισθησίας, σελ. 58 
Προαπεικόνιση, σελ. 60
Τι γίνεται με τα slides και με τις ψηφιακές μηχανές, σελ. 60

ΛΗΨΗ ΜΕ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ – ΓΡΗΓΟΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΚΘΕΣΗΣ, σελ. 61

ΈΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ 
ΕΥΡΟΥΣ - ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ, σελ. 62

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΜΠΥΛΗ ΤΟΥ ΦΙΛΜ, σελ. 64

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΜΠΥΛΗ ΤΟΥ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ, σελ. 64

ΦΩΤΟΜΕΤΡΗΣΗ ΣΕ ΧΑΜΗΛΕΣ ΦΩΤΙΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, σελ. 65

ΌΤΑΝ ΤΟ ΦΩΤΟΜΕΤΡΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΕΝΔΕΙΞΗ, σελ. 65
Χρήση γκρίζας κάρτας, σελ. 65
Αλλαγή της ευαισθησίας, σελ. 66
Bracketing, σελ. 66

ΣΦΑΛΜΑ ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑΣ, σελ. 66

ΦΩΣ ΚΑΙ ΦΩΤΙΣΜΟΣ, σελ. 68
Φως, σελ. 68
Χρώμα, σελ. 68
ΧΡΩΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ, σελ. 68
Τα βασικά χρώματα RGB, σελ. 68 
Τα συμπληρωματικά χρώματα CMY, σελ. 69
Χρωματική θερμοκρασία, σελ. 69

ΦΥΣΙΚΟ ΦΩΣ, σελ. 72

ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ, σελ. 73

ΟΙΚΙΑΚΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ, σελ. 74
Λάμπες πυρακτώσεως (tungsten) , σελ. 74
Λάμπες αλογόνου, σελ. 75
Λάμπες φθορισμού, σελ. 75 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ FLASH, σελ. 76
Ταχύτητα Συγχρονισμού, σελ. 76
Οδηγός αριθμός (Guide number) , σελ. 77
Έλεγχος της Έκθεσης, σελ. 77
Η έκθεση με αυτόματα flash, σελ. 78 
Έκθεση με ΤΤL flash, σελ. 78
Flash με zoom Κεφαλές, σελ. 78 
Κινήσεις κεφαλής του flash, σελ. 78
Ενεργοποίηση πολλών flash συγχρόνως, σελ. 79
Προβλήματα που δημιουργούν τα flash, σελ. 79
Κόκκινο μάτι, σελ. 79
Αντανακλάσεις, σελ. 80
Διαφορά φωτεινότητας, σελ. 80
Επιπεδότητα, σελ. 80
Αυξημένη αντίθεση, σελ. 80

FILL IN, σελ. 81 
Πλήρης έλεγχος του flash σε συνδυασμό 
με τον περιβαλλοντικό φωτισμό, σελ. 81
Μέθοδος υποέκθεσης φόντου, σελ. 84
Flash ως κυρίαρχος φωτισμός, σελ. 84
Flash και νύχτα, σελ. 85

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ, σελ. 86
Φωτιστικά συνεχόμενου φωτισμού, σελ. 86
Φωτιστικά Tungsten, σελ. 87
Φωτιστικά Αλογόνου, σελ. 87
Φωτιστικά Ημέρας, σελ. 87
Studio flash, σελ. 88
Flash με γεννήτρια, σελ. 88
Αυτοκέφαλα flash, σελ. 88
Φλασόλαμπες με ντουί, σελ. 89

ΕΙΔΗ ΦΩΤΙΣΜΟΥ, σελ. 89

ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ, σελ. 90
Ανακλαστήρες, σελ. 90
Ανταυγαστήρες, σελ. 91
Snoot, σελ. 91
Πτερύγια, σελ. 91
Soft box, σελ. 91
Λευκή ομπρέλα, σελ. 91
Ασημένια ομπρέλα, σελ. 91
Κυψέλες (honeycomb) , σελ. 91

ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΠΟΡΤΡΕΤΟΥ, σελ. 92
Με ένα φωτιστικό, σελ. 92
Φωτισμός από πάνω, σελ. 92
Φωτισμός από κάτω, σελ. 92
Φωτισμός στο ύψος των ματιών, σελ. 92
-Μπροστινός, σελ. 92
-Πλάγιος 45°, σελ. 92
-Πλάγιος 90°, σελ. 92
-Πίσω πλάγιος 45°, σελ. 92
-Πίσω φωτισμός, σελ. 92
Με πολλά φωτιστικά, σελ. 93
-Το πρώτο φωτιστικό, σελ. 93
-Το δεύτερο φωτιστικό, σελ. 93
-Το τρίτο φωτιστικό, σελ. 93
-Το τέταρτο φωτιστικό, σελ. 93

ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΣ, σελ. 94
Κλασική τοποθέτηση, σελ. 94
Χρήση ειδικού αντιγραφικού μηχανήματος, σελ. 94
Χρήση διάχυτου φωτισμού, σελ. 94
Αντιγραφή με πολωμένο φωτισμό, σελ. 95

ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ, σελ. 95

ΦΙΛΤΡΑ, σελ. 96

Φίλτρα για αναλογική και ψηφιακή, σελ. 96
Φίλτρα προστατευτικά, σελ. 96
Φίλτρα μείωσης της φωτεινότητας, σελ. 96
Φίλτρα πόλωσης, σελ. 97
Φίλτρα για macro, σελ. 97

Φίλτρα για αναλογική ΑΜ φωτογραφία, σελ. 98

Φίλτρα για αναλογική έγχρωμη φωτογραφία, σελ. 98
Φίλτρα διόρθωσης WB, σελ. 98

Φίλτρα special effects, σελ. 99

ΜΑΚΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, σελ. 100

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ, σελ. 100
Close up, σελ. 100
Μακροφωτογραφία, σελ. 100
Μικροφωτογραφία, σελ. 100

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ, σελ. 100

ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ
Φακοί macro, σελ. 100
Δακτυλίδι αντιστροφής, σελ. 101
Δακτυλίδια προέκτασης, σελ. 101
Φυσούνα, σελ. 101
Φίλτρα close up, σελ. 101
Compact ψηφιακή μηχανή, σελ. 102

ΣΤΗΡΙΞΗ, σελ. 102

ΦΩΤΙΣΜΟΣ, σελ. 102
Ηλεκτρονικά flash, σελ. 102
Ring flash, σελ. 102

ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ, σελ. 102

ΦΩΤΟΜΕΤΡΗΣΗ, σελ. 103

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ, σελ. 104

ZOOM IN, σελ. 104

PANNING, σελ. 104

ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ PANNING, σελ. 105

FLASH ΚΑΙ ΑΡΓΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, σελ. 106
Συγχρονισμός με την 1η ή την 2η κουρτίνα, σελ. 107

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΦΩΤΟΣ, σελ. 107

ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΕΚΘΕΣΗ – ΜΟΝΤΑΖ, σελ. 109
Πολλαπλή έκθεση, σελ. 109
Με «πατέντα», σελ. 110
Φωτογράφηση δύο φορές στο ίδιο film, σελ. 110
Πολλαπλή έκθεση στην θέση Bulb, σελ. 110
Πολλαπλή έκθεση και flash, σελ. 111
Διπλοέκθεση με μαύρο χαρτόνι, σελ. 112

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΚΕΡΑΥΝΟΥΣ, σελ. 112

LOMOGRAPHY, σελ. 114
Η Lomo - άποψη, σελ. 114
Ο δεκάλογος της Lomo, σελ. 114
Lomo LCA+, σελ. 115
Fisheye, σελ. 116
Color splash, σελ. 116 
Action Sampler, σελ. 116
Super Sampler, σελ. 116
Octomat, σελ. 116
Pop9, σελ. 116
Holga, σελ. 117
Lubitel 166+ Universal, σελ. 117
Diana F+, σελ. 117 
Mini Diana, σελ. 117 
Horizon Perfect, σελ. 117 
Spinner 360ο, σελ. 117

ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, σελ. 118
Crop, σελ. 118
Σειρά λήψεων, σελ. 118
Στο χέρι, σελ. 119
Στο τρίποδο, σελ. 119
ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ, σελ. 120
FT-2, σελ. 120
Horizon Perfekt, σελ. 120
Widelux F8, σελ. 120
Noblex 135, σελ. 121
Horizon 205 PC, σελ. 121
Widelux 1500, σελ. 121
Noblex Pro 150 UX, σελ. 121
Hasselblad XPan, σελ. 121
Fuji GX617, σελ. 121
Technorama 612 PCII και 617s III, σελ. 121
Lomography Spinner 360ο, σελ. 121

3D – ΣΤΕΡΕΟΣΚΟΠΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, σελ. 122
Ανθρώπινη 3D όραση, σελ. 122
3D φωτογραφία, σελ. 122
3D λήψη, σελ. 122

ΣΤΕΡΕΟΣΚΟΠΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ, σελ. 123
3D World 120, σελ. 123
Holga 120-3D Stereo Camera, σελ. 123
Sputnik Stereo Camera, σελ. 123
Fujifilm FinePix Real 3D W3, σελ. 123
Εξαρτήματα, σελ. 123
Pentax Stereo Adapter 3D, σελ. 123
SKF-1 Stereo Adapter, σελ. 123
Loreo 3D Stereo Lens, σελ. 123
Panasonic Working 3D Lens Adapter, σελ. 124
Πατέντες, σελ. 124
3D παρατήρηση, σελ. 124
Προτεινόμενη τεχνική, σελ. 125 
Anamaker: Δωρεάν πρόγραμμα παραγωγής φωτογραφιών 3-D, σελ. 125

ΥΠΕΡΥΘΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, σελ. 126
Υπέρυθρη απεικόνιση, σελ. 126
Η καταγραφή του υπέρυθρου με φιλμ, σελ. 126
Διαδικασία, σελ. 126
Η καταγραφή του υπέρυθρου με ψηφιακή μηχανή, σελ. 127
Έλεγχος μηχανής για υπέρυθρη καταγραφή, σελ. 127
Διαδικασία λήψης, σελ. 128
Φιλτράρισμα, σελ. 128
Έκθεση, σελ. 129
Εστίαση, σελ. 129
Ευαισθησία, σελ. 129
Στήριξη, σελ. 129

ΑΣΤΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, σελ. 130
Φωτογράφηση με τηλεσκόπιο, σελ. 130
Αστροστάτης, σελ. 130
Ρομποτικό τηλεσκόπιο, σελ. 130
Φωτογραφίζοντας το φεγγάρι, σελ. 130
Φωτογραφίζοντας τον ήλιο, σελ. 131
Φωτογραφίζοντας τα αστέρια, σελ. 132
Φωτογραφίζοντας πλανήτες και άλλα ουράνια σώματα, σελ. 133

ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟΣ ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΘΑΛΑΜΟΣ, σελ. 134
ΔΟΜΗ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΩΝ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ, σελ. 134
Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΜ, σελ. 134
Υλικά, σελ. 134
Προετοιμασία χημικών, σελ. 135
Διαδικασία, σελ. 135
Εμφάνιση σε λεκάνες, σελ. 136
Χημική διαδικασία, σελ. 136
Προβλήματα που παρατηρούνται, σελ. 137
Η ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ, σελ. 138
Υλικά, σελ. 138
Διαδικασία εκτύπωσης, σελ. 142 
Η εμφάνιση της φωτογραφίας, σελ. 144

ΕΞ ΕΠΑΦΗΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗ, σελ. 146
Διαδικασία εκτύπωσης contact, σελ. 146 
Προβλήματα του contact, σελ. 147
Contact χωρίς χημικά, σελ. 147

ΤΑ STOP ΣΤΗΝ ΕΚΤΥΠΩΣΗ, σελ. 148
Ο νόμος του stop, σελ. 148
Iσοδύναμες σχέσεις, σελ. 148
Αναλογία μεγέθυνσης – εκφώτισης, σελ. 148
Σχέση χρόνου εκφώτισης και φίλτρων μεταβλητής αντίθεσης, σελ. 149
Ο νόμος του ¼ του stop, σελ. 149

ΤΟ ΖΩΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΤΥΠΩΣΗ, σελ. 150 
Πως γίνεται η ζωνική λωρίδα, σελ. 150 
Χρήση της ζωνικής λωρίδας, σελ. 150

ΜΑΣΚΕΣ – ΣΚΙΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΨΙΜΑΤΑ, σελ. 150
Αιτιολογία, σελ. 151
Πως γίνεται η μάσκα, σελ. 152 
Προϋποθέσεις, σελ. 153
Μάσκα – βινιέτα, σελ. 153

O ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΘΕΣΗΣ 
ΣΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΜ, σελ. 154
Παράγοντες που συμβάλλουν στην αντίθεση, σελ. 154

Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΤΙΘΕΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΤΥΠΩΣΗ, σελ. 154
Αύξηση της αντίθεσης, σελ. 155
Μείωση της αντίθεσης, σελ. 156
Επιλεκτική μείωση της αντίθεσης στα λευκά, σελ. 156
Επιλεκτική μείωση της αντίθεσης στα μαύρα, σελ. 157 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΘΑΛΑΜΟΥ, σελ. 158
Solarization, σελ. 158
Φωτομοντάζ, σελ. 159

ΤΑ ΛΙΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΦΙΛΜ 
ΚΑΙ ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΟΥΣ, σελ. 160
Αρνητική εκτύπωση, σελ. 161 
Λιθογραφική εκτύπωση, σελ. 161 
Bass relief, σελ. 162 
Εκτύπωση περιγράμματος, σελ. 162 

ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ 
ΜΕ SPRAY Ή ΠΙΝΕΛΟ, σελ. 162

ΤΟΠΙΚΗ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ – CROPPING, σελ. 163

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ ΜΕ ΜΑΣΚΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ 
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΦΙΛΤΡΩΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗΣ, σελ. 164

ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ, σελ. 165

ΤΟΝΙΣΤΕΣ, σελ. 166
Τονιστής σεληνίου, σελ. 166 
Τονιστής σέπια, σελ. 167 
Μπλε τονιστής, σελ. 167
ΘΕΡΜΟΙ ΤΟΝΟΙ, σελ. 168

ΕΝΙΣΧΥΣΗ – ΜΕΙΩΣΗ, σελ. 168

ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΑ SLIDES, σελ. 168
ΕΓΧΡΩΜΟΣ ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΘΑΛΑΜΟΣ, σελ. 170
ΔΟΜΗ ΕΓΧΡΩΜΩΝ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ, σελ. 170

ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΓΧΡΩΜΟΥ ΦΙΛΜ C41, σελ. 170

ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΓΧΡΩΜΟΥ SLIDES E6, σελ. 171

Η ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΕΓΧΡΩΜΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ, σελ. 171

ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΓΧΡΩΜΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ, σελ. 172

ΦΙΛΤΡΑΡΙΣΜΑ ΕΓΧΡΩΜΩΝ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ, σελ. 172

ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ, σελ. 174

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ, σελ. 174 
Αισθητήρας – Pixel - Ψηφιακό αρχείο – 
Είδη αρχείων, σελ. 174

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΑΡΧΕΙΩΝ, σελ. 175

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΑΡΧΕΙΩΝ, σελ. 175
Τακτική, σελ. 176

ΠΡΟΒΟΛΗ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ, σελ. 177

FASTSTONE, σελ. 177
Απεικόνιση αρχείων, σελ. 177
Χρήση προγράμματος FastStone, σελ. 178

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: 
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ, σελ. 180 
Εισαγωγή εικόνας, σελ. 180
Περιβάλλον, σελ. 180
Περιστροφή, σελ. 180
Απεικόνιση, σελ. 181
Μέγεθος προβολής, σελ. 181
Φωτεινότητα – Αντίθεση, σελ. 181
Διόρθωση χρώματος, σελ. 182
Τοπική μεγέθυνση - Cropping, σελ. 183
Όξυνση - Sharpen, σελ. 184
Ιστορικό, σελ. 184
Αποθήκευση, σελ. 184

RETOUCHING: 
ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ & ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ, σελ. 185
Blur - History Brush Tool - Blur Tool – Clone Stamp Tool - Spot Healing Brush Tool, σελ. 185, 187

ΠΛΗΡΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΩΤΕΙΝΟΤΗΤΑΣ - ΑΝΤΙΘΕΣΗΣ - ΧΡΩΜΑΤΟΣ, σελ. 188
Auto Levels - Auto Contrast - Auto Color - Shadow/Highlight – Exposure - Match Color - Color Balance - Hue/Saturation - Replace Color - Selective Color, σελ. 188, 191

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ, σελ. 192
Rectangular Marquee Tool, 
Elliptical Marquee Tool,
Lasso Tool, Polygonal Lasso Tool, 
Magnetic Lasso Tool,
Quick Selection Tool, Magic Wand Tool, σελ. 192
Εντολές Select, σελ. 192

ΤΟΠΙΚΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΜΕ ΕΠΙΛΟΓΕΣ, σελ. 193

ΤΟΠΙΚΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΜΕ ΜΑΣΚΕΣ, σελ. 194
Dodge, Burn, Sponge Tool, σελ. 194

ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΩΝ, σελ. 195
Image Size, σελ. 195
Προβολή, εκτύπωση και ανάλυση, σελ. 195
Τεχνητή επαύξηση της εικόνας, σελ. 195
Τεχνητή μείωση, σελ. 196

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΘΩΡΙΩΝ, σελ. 196
Canvas size, σελ. 197

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΥΡΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ, 
ΠΑΣΠΑΡΤΟΥ ΚΑΙ ΚΟΡΝΙΖΑΣ, σελ. 198

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΡΙΠΤΥΧΟΥ ΣΕ ΚΑΔΡΟ, σελ. 199

ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ, σελ. 200
Grayscale, σελ. 200
Desaturate, σελ. 200
Channels, σελ. 200
Channel Mixer, σελ. 200
Black and White, σελ. 200

ΜΟΝΟΧΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, σελ. 202
Black and White, σελ. 202
Hue – Saturation, σελ. 202
Color Balance, σελ. 202
Duotone, σελ. 202
Photo Filter, σελ. 202

ΔΙΧΡΩΜΙΕΣ, σελ. 203
Desaturate, History Brush Tool, Color Balance, σελ. 203

ΧΡΩΜΑ ΣΤΟ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ, σελ. 204
Desaturate, History Brush Tool, Brush Tool, σελ. 204

ΕΠΙΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΣ Α/Μ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ, σελ. 205
RGB color, Quick Selection Tool, Color Balance, Inverse, Color Balanc, Brush Tool, Elliptical Marquee Tool, Brush Tool, σελ. 205

ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΔΡΟ, σελ.206
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΟΡΙΖΟΝΤΑ, σελ. 206
Ruler Tool, Rotate canvas, Crop Tool, σελ. 206
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ, σελ. 207
Rectangular Marquee Tool, Transform, σελ. 207

ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΜΕ CROP TOOL, σελ. 208

ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ, σελ. 209

ΜΕΙΩΣΗ ΒΑΘΟΥΣ ΠΕΔΙΟΥ, σελ. 210
Lasso Tool, Blur, σελ. 210
Quick Mask, σελ. 211

ΑΥΞΗΣΗ ΒΑΘΟΥΣ ΠΕΔΙΟΥ, σελ. 212
Σύνθεση φωτογραφιών, σελ. 213
Load files into stack, Auto align layers, Auto blend layers, σελ. 213

ΜΟΝΤΑΖ – ΣΥΝΘΕΣΗ ΔΥΟ ΕΙΚΟΝΩΝ, σελ. 214
Magic Eraser Tool, Color Range, Cut, History Brush Tool, Move Tool, Transform, σελ. 214, 215

ΜΟΝΤΑΖ – ΣΤΗΝ ΜΑΓΕΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΜΙΞΕΩΝ ΤΩΝ LAYERS, σελ. 216
Move Tool, Transform, Blending mode, Levels, Eraser Tool, σελ. 216, 217

ΜΟΝΤΑΖ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ, σελ. 218
Move Tool, Transform, Blending mode, Levels, Color Balance, History Brush Tool, σελ. 218

ΜΟΝΤΑΖ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΥΦΗΣ, σελ. 219
Move Tool, Blending mode, Transform, Levels, σελ. 219

ΜΟΝΤΑΖ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΡΟΜΟΥ, σελ. 220
Polygonal Lasso Tool, Copy, Paste, Transform, Move Tool, Duplicate layer, Levels, Opacity, Blur, Levels, Blending mode, σελ. 220, 221

ΚΑΤΟΠΤΡΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ, σελ. 222
Crop Tool, Duplicate Layer, Flip Vertical, Canvas size, Move tool, Flatten image, Transform, Crop Tool, Grayscale, Unsharp Mask, σελ. 222, 223
ΜΙΑ ΙΔΙΟΤΥΠΗ ΣΥΝΘΕΣΗ, σελ. 224
Load files into stack, Auto align layers, Auto blend layers, σελ. 224, 225

ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΦΑΚΟΥ, σελ. 226
Lens Correction, σελ. 226

ΔΙΕΥΡΥΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΕΥΡΟΣ, σελ. 228
Merge to HDR, σελ. 228

ΣΥΝΘΕΤΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΗ, σελ. 230
Photomerge, σελ. 230
Load Files into Stack, Auto-Align Layers, 
Auto-Blend Layers, σελ. 230

ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΗ ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΣΥΝΘΕΣΗ, σελ. 231

ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ, σελ. 231

LITTLE PLANET, σελ. 232

ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΥΠΕΡΥΘΡΟΥ, σελ. 234

ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ ΥΠΕΡΥΘΡΟ, σελ. 234

ΈΓΧΡΩΜΟ ΥΠΕΡΥΘΡΟ, σελ. 235


ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΟΜΙΧΛΗΣ, σελ. 236
ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΟΜΙΧΛΗΣ ΜΕ GRADIENT TOOL, σελ. 236
ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΟΜΙΧΛΗΣ ΜΕ LAYERS, GRADIENT TOOL ΚΑΙ CLOUDS, σελ. 237

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ CROSS PROCESS, σελ. 238

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ POLAROID TRANSFER, σελ. 240

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ 
ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ADJUSTMENT LAYER, σελ. 242

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΛΗΨΗΣ ΜΕ ΑΡΓΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ, σελ. 246
Motion Blur, Radial Blur, Wind, Smudge Tool, σελ. 247

ΤΑ «ΦΩΤΑ» ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ, σελ. 248
Lighting Effects, σελ. 248

ΔΙΟΡΘΩΣΗ Ή ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΘΟΡΥΒΟΥ, σελ. 249
Reduce Noise, Add Noise, Despeckle, Dust & Scratses, Median, σελ. 249

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ, σελ. 250

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ, σελ. 250

Προσθήκη του ονόματος και λεζάντας, σελ. 250
Image Size, Canvas size, Type tool, σελ. 250, 251

Προσθήκη του ονόματος και copyright, σελ. 251
Type tool, fx, Bevel and Emboss, σελ. 251

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ, σελ. 252
New, Move Tool, Transform, Rectangular Marquee Tool, Fill, Horizontal Type Tool, σελ. 252, 253
ΜΑΖΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ, σελ. 254

IMAGE PROCESSOR, σελ. 254

ACTIONS – ΜΑΖΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ, σελ. 254
Εφαρμογή σε μεμονωμένες φωτογραφίες, σελ. 255
Εφαρμογή σε έναν φάκελο με φωτογραφίες, σελ. 255 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ACTIONS, σελ. 255
Miniaturization, Interpolation, Rotate, Frame, σελ. 255

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΜΕ ΤΟ FASTSTONE, σελ. 256

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, σελ. 256

SLIDE SHOW / ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ, σελ. 257

MULTI - PAGE FILE / ΑΡΧΕΙΟ ΠΟΛΛΑΛΠΩΝ ΣΕΛΙΔΩΝ, σελ. 257

IMAGE STRIP / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΩΡΙΔΑ, σελ. 258

CONTACT SHEET / ΨΗΦΙΑΚΟ CONTACT, σελ. 258

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ RAW ΑΡΧΕΙΩΝ ΜΕ ΤΟ CAMERA RAW ΤΟΥ PHOTOSHOP, σελ. 260

ΑΡΧΕΙΑ RAW, σελ. 260
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΑΡΧΕΙΩΝ RAW, σελ. 260
ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΑΡΧΕΙΩΝ RAW, σελ. 261

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ RAW ΑΡΧΕΙΩΝ, σελ. 261

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ, σελ. 261

ΚΑΡΤΕΛΑ BASIC - ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ, σελ. 263
White Balance, σελ. 263
Auto – Default, σελ. 263
Exposure, σελ. 263
Recovery, σελ. 263
Fill Light, σελ. 263
Blacks, σελ. 263
Brightness, σελ. 263
Contrast, σελ. 264
Clarity, σελ. 264
Vibrance, σελ. 264
Saturation, σελ. 264

ΚΑΡΤΕΛΑ TONE CURVE, σελ. 264

ΚΑΡΤΕΛΑ DETAIL, σελ. 264

ΚΑΡΤΕΛΑ HSL / GRAYSCALE, σελ. 265

ΚΑΡΤΕΛΑ SPLIT TONING, σελ. 265

ΚΑΡΤΕΛΑ LENS CORRECTION, σελ. 265

ΚΑΡΤΕΛΑ EFFECTS, σελ. 265

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 
RAW ΑΡΧΕΙΩΝ 
ΜΕ ΤΟ CAPTURE ONE 4, σελ. 266 

LIBRARY – ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ, σελ. 266

QUICK – ΓΡΗΓΟΡΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ, σελ. 266
ICC Profile, Curve, White Balance, Exposure, 
High Dynamic Range, Process Summary, σελ. 266

COLOR – ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΧΡΩΜΑΤΟΣ, σελ. 267 
White Balance, Color Balance, σελ. 267
Lens Cast Calibration, σελ. 267

EXPOSURE - ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΚΘΕΣΗΣ, σελ. 267
Exposure και High Dynamic Range, 
Levels, Curve, σελ. 267

CROP - ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΑΔΡΟΥ, σελ. 267 
Crop, Rotation, σελ. 267

DETAILS:
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΟΞΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΘΟΡΥΒΟΥ, σελ. 268
Sharpening, Noise Reduction, σελ. 268

META DATA:
ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ, σελ. 268

ADJUSTMENTS – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ, σελ. 268 

OUTPUT – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΞΟΔΟΥ, σελ. 268
Process Recipe, Output Naming, Process Summary, Process, σελ. 268

BATCH – ΜΑΖΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ, σελ. 268
Queue, History, σελ. 269

ΚΑΤΑΤΑΞΗ – ΠΡΟΒΟΛΗ, σελ. 269 
Βαθμός σημαντικότητας, σελ. 269

ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΕΙΡΑ ΕΝΤΟΛΩΝ, σελ. 270 
Import Images, Select Previous, Select Next, Rotate Left, Rotate Right, Move to folder, Delete, Undo, Redo, Reset, Select, Pan, Zoom:, Crop, Rotate, Pick White Balance, Apply Adjustments, Hide (Show) Exposure Warning, New Variant, Pick Variant, Copy Adjustments, Apply Adjustments, Process, Preferences, σελ. 270 

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣ, σελ. 271
Επιλογές, Εκδοχές, Ιστοσελίδα, σελ. 271


ΑΡΧΙΚΗ | ΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ | ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ | LINKS | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  

© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΙΔΩΛΟ