ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΙΔΩΛΟ - ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ



Ε     Π     Ι     Κ     Α     Ι     Ρ     Ο     Τ     Η     Τ     Α
 
ΑΓΓΕΛΙΕΣ

ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΚΘΕΣΕΙΣ         

 

 

Μουζακιώτου, Στέλλα

Τέχνης δημιουργήματα

Η ιστορία της Τέχνης από τα μέσα του 19ου αιώνα μέχρι σήμερα

Σε αυτόν τον περιορισμένο πρόλογο δεν είναι δυνατόν να επιχειρήσει κανείς μια συνολική παρουσίαση, μα ωστόσο όλοι γνωρίζουμε ότι οι περισσότεροι σημαντικοί καλλιτέχνες διανύουν στο σύνολο τους, περιόδους σκληρής προσωπικής δοκιμασίας. Στο έργο που αφήνουν πίσω τους διακρίνονται οι συνθήκες που το έθρεψαν και το διαμόρφωσαν και οι μέθοδοι που εργάστηκαν.

Ο Ρουμάνος φιλόσοφος Εμίλ Σιοράν λέει: «Δεν υπάρχει πια κανένας τόπος όπου να μπορούμε να ασκήσουμε επαγγελματικά την απέχθεια μας γι' αυτόν τον κόσμο», θέλω να συμπληρώσω,

εκτός ίσως από αυτόν της τέχνης.

Το βιβλίο «ΤέχνηςΔημιουργήματα» διακρίνεται από μια αυστηρή οργάνωση και κάνει ιδιαίτερη εντύπωση η συνέπεια των αναζητήσεων και η συνέχεια των κάθε είδους προσπαθειών,

Η Στέλλα Μουζακιώτου προσπαθεί να συλλάβει το παλλόμενο γίγνεσθαι στον κόσμο της τέχνης. Στην περιοχή των αναζητήσεων της δεν φαίνεται να περιορίζεται σε μια ορισμένη κατεύθυνση που να επιβάλλεται από σκοπιμότητες και μπορεί να θεωρηθεί η σχέση της με την τέχνη ως βιωμένη πραγματικότητα. Συνδυάζει με θαυμάσιο τρόπο την έκφραση στις εικαστικές αξίες με την ποιητική μετάφραση της οπτικής πραγματικότητας στην ποιότητα της έκφρασης του λόγου, μεταφέροντας το εκφραστικό περιεχόμενο, τις μεταπτώσεις, την εσωτερικότητα των έργων στο κείμενο. Μας πάει ένα βήμα εμπρός και μένει στους αναγνώστες του βιβλίου να αποκτήσουν τον κατάλληλο προβληματισμό διαβάζοντας το, δίνοντας μας ταυτόχρονα μία ανήσυχη αμηχανία στα έργα τέχνης που περιγράφονται.

Προσωπικά, ευαισθητοποιημένος από προσωπικούς προβληματισμούς, θα ήθελα να σταθώ ιδιαίτερα στο κεφάλαιο της Εθνικής Αντίστασης του λαού μας ενάντια στους κατακτητές, που περιγράφεται μέσα από τις τυπωμένες μαρτυρίες των αγωνιστών - δημιουργών της περιόδου 1940-1945. Είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι η τέχνη θέλει αυτοσυγκέντρωση και όχι

επιχορήγηση, ότι η τέχνη πρέπει να εξυπηρετεί και κοινωνικούς σκοπούς και ότι ο καλλιτέχνης μέσα από το έργο του πρέπει να είναι άρρηκτα δεμένος με την εποχή του. Επειδή όμως το ερμηνευτικό πρόβλημα στην τέχνη μετακινείται αδιάκοπα, θέλω να θυμηθούμε και τις σκέψεις του Αντρέ Ντεραίν: «Νομίζω πως δεν πρέπει να ανήκει κανείς και πολύ στην εποχή του. Πρέπει να αποτελεί μέρος της, αλλά μόνο όσο χρειάζεται για να μπορεί να γίνεται αντιληπτός».

Ο Πικάσσο, ο δημιουργός της Γκουέρνικα, συνήθιζε να λέει: «Ένας πίνακας μπορεί να είναι ένα άθροισμα από καταστροφές». Το άγνωστο έργο είναι «ανοικτό», απροσδιόριστο. Πίνακας και ζωγράφος, έργο και καλλιτέχνης, παραμένουν μυστηριώδεις. Αρνούνται να υποταχθούν σε ένα

κλειστό σύστημα σημαινόντων και σημαινόμενων.

Στη σύγχρονη τέχνη υπάρχουν έργα και καλλιτέχνες που σφράγισαν την εποχή τους και υπάρχουν στις σελίδες αυτού του βιβλίου.

Ως επίλογο, θέλω να μεταφέρω τους στοίχους του ποιητή μας Νικηφόρου

Βρεττάκου, από το τελευταίο του έργο «Οι συνοδοί»: «Όλα τα ζώα που κάποτε με συντρόφεψαν και τα συντρόφεψα στη ζωή μου, που κοιταχτήκαμε ώρες ενώπιος ενωπίω στα μάτια (η Τιτίνα, ο Φρεντ, η Αραπούλα), όταν γίνεται θλίψη έρχονται απ' όλα τα σημεία του χρόνου κι όλα μαζί με ακολουθούν στο σκοτάδι φέγγοντας μου το δρόμο της ερημιάς με τα μάτια τους».

Γρηγόρης Βλασσάς

 

ISBN : 9608747333

Εκδόσεις : Photo Imaging Group

Χρονολογία έκδοσης : 2005

Σελίδες : 144

Τιμή 18.18

 

aaa  

Προσοχή: γράψτε μας την γνώμη  ή την κριτική σας για την έκδοση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΠΟΨΕΩΝ


ΑΡΧΙΚΗ | ΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ | ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ | LINKS | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 

2004-9 © ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΙΔΩΛΟ